20 Nisan 2011

KATRE-İ MATEM

Sevgili Okumalarımız Daim Olsun un yaptığı  5 Kişiye 5 Kitap Kampanyası ndan bana hediye edilen kitap Katre i Matem(Matem Damlası). Kendisine bi kez daha teşekkür ediyorum. Kitabı seçerken yazar ve kitap hakkında pek bir bilgiye sahip değildim.Konu olarak yazarımızın  müzayededen aldığı bir elyazmasının sonundaki öykü ele alınmış  bu öyküde III. Ahmet döneminde işlenen bir cinayete 66 soruda cevap aranır.

1700 lü yılların başı III.Ahmet dönemi lale devri .Şahin çok sevdiği Nakşıgül ile evlenmiştir gerdek gecesi öpmeye koklamaya doyamadığı Nakşıgül sabah uyandığında yanında paramparça bir halde ölü olarak yatmaktaydı. Cinayet zanlısı olarak tutuklanan Şahinin olayla ilgili en ufak bilgisi yoktur ama bir şekilde Nakşıgülün neden öldürüldüğünü öğrenmek için and içer. Yeniçerilerinin elinden kurtulan Şahin İstanbul sokaklarında  izini kaybettirir Külhanlara sığınıp dilencilik yapar, Beşiktaş  Mevlevihanesinde Canlara karışır bu sırada kılık değiştirir ve cinayetin izini sürer.

Şahin bu sürede bir çok tehlike atlatır acaba kendisini tehlikeden koruyan birşeyler mi vardı? Şahin annesi tarafından yetiştirilmiş babasını hiç bilmemiştir . Şahini tehlikelerden koruyan güç ise Şahinin gerçek kimliğidir Şahin Sultan III.Ahmet'in abisi ve kendinden önceki padişah Sultan II.Mustafa nın cariyesi Itır Banu dan olma Şehzade Ahmet tir .Annesi can güvenliği için bunu gizlemiştir II.Mustafa ise bir çocuğu olacağını bilmeden vefat etmiştir.

Bir taraftan öldürülmek istenen ve bir taraftan korunan Şahin in hikayesi gerçekten çok sürükleyici kitabı okumadan evvel isminden de kaynaklanan bir endişem vardı bazı yorumlarda da yazarın dilnin ağır olduğu söylenmiş bence bu kitap Puslu Kıtalar Atlasından çok çok daha hafif bir dile sahip. Yazar zaten bir röportajında kitapla ilgili günümüz gençleri benim konuşma dilimi bile anlamadıklarını söylüyorlar bu yüzden dilimi sade tuttum demiş.

Kitap ta geçen kurgu lale dönemi ne ait lale nin tarihçesi laleye düşkünlüğün sebebi de anlatılıyor kitapta ayrıca bir tarafta zevk ve sefa içinde yaşıyan saray insanları ile yoksul halkın çatışması olan Patrona Halil İsyanının nasıl başladığı nasıl geliştiği de işleniyor tarihe farklı bir pencereden baktırdığı için ben kitabı çok sevdim. Aşk ,polisiye ,tarih öğelerini içeren harika bir kitap bir çok cümlenin altını çizdim kitapla ilgili anlatılacak çok şey var ama bu kadar yeterli sanırım ayrıca Puslu Kıtalar Atlasında olduğu gibi ilginç karakter isimleri mevcut :Kara Şahin, Hörukız, Topaç Yeye, Hafız Çelebi, Bican Efendi ,Cüce Çaker ve yine simya,büyü,cin temalarıda bu kitapta sıkca kullanılıyor.

''Aklı yönlendiren bir olumlu , bir de olumsuz müteharrik vardır: Gönül ve nefs. Aklımız gönlümüzün önüne düşünce insan kendi yaratılışına uygun şeyler üretir; nefsin önüne düşünce sapkınlık başlar. Bu dengeyi kurma noktasında insana irade gücü verilmiştir''. Bu söylediğinizde bir çelişki yokmu azizim? Gönlünü aklının önüne geçirmiş adamları deli diye tedavi eden ve bimarhaneye kapatan sensin çünkü.
Doğru üstadım! Hepsi gönüllerini akıllarından önce önemsemişler .Lakin bunlar önemseyişte israf etmişler dengeyi kaçırmışlar.........Bu yüzden dizginlerini gönlüne verip de menzil almaya çalışanlar hep doludizgin giderler ve nihayetinde aklın sınırlarından kurtulurlar.......Onlar akıldan sıyrılınca Allah'ın da onlardan sorumluluğu kalkar.

''Aşk ki ancak sır olurak kalırsa kalpte çoğalır''

İyi Okumalar...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

aynı kitabı bende okuyorum ve size hak veriyorum ben 13 yaşındayım zaten ve kitaptaki tümkahramanları araştırdım