14 Nisan 2012

VEDA( ESİR ŞEHİRDE BİR KONAK ) - AYŞE KULİN

Ahhh yine geç kalınmış bir kitap ve geç tanınmış bir yazar. Yok yok ben uzun bir süre hatta mümkünse bütün Türk yazarlar bitene kadar yabancı yazar okumak istemiyorum :) 

Ne kadar acılarla, ayrılıklarla, başarılarla, yıkımlarla dolu bir geçmişimiz var . Ayşe Kulinde bu kitabında 1918-1924 yılları arasında yaşanan , ülkeyi saran işgali anlatıyor , aslında o İstanbul' da bir konaktan anlatıyor bunları ahhhh ne güzelde anlatmış Mehpare ile Kemal in aşk hikayesini beni en çok etkileyen onlardı , onların yerine kendimi koydukça gözlerim doldu hep. Osmanlıda son Maliye Nazırı Ahmet Reşat eşi Behice kızları Leman,Suat , Ahmet Reşat' ın teyzesi Sultan Hanım yine Ahmet Reşat'ın yeğeni Kemal , uzak ve fakir bir akraba Mehpare aynı konakta yaşarlar işgalin değiştirdiği hayatlara sahiptirler hepsi . Ayşe Kulin kesinlikle sıkmayan çok akıcı bir dille anlatmış kitabı şuanda gün gibi bütün karakterle ve hikayeleri gözümün önünde.

Ben çok beğendim kitabı heleki karnı burnunda heyecan içinde bir anne adayının bir nebze olsun kafasını dağıttıysa siz düşünün artık kitabın akıcılığını . Ben kesinlikle şuna inanıyorum benim en zor ve heyecanlı dönemlerimde bana en iyi yarenliği hep kitaplar yapmışlardır hayatımda hep olsunlar bebeğimden fırsat buldukça hep okuyacağım hep okuyacağım ben şimdi serinin ikinci kitabı Umut( Hayat Akan bir Sudur)' a başlıyorum umarım Mehmet Kemalim doğmadan onuda arada çıkarırım :)

4 yorum:

maviumut dedi ki...

Ayşe Kulini ilk okuduğumda bende senin ilk cümleni kurmuştum.sonra dedim ki geç olsun güç olmasın.bu serinin diğer kitaplarıda aynı güzellikte..sevgiler.

Esra Renkli Bir Hayat dedi ki...

maviumut aslında düşününce binlerce milyonlarca kitabı okumaya nasıl yetişir insan ,dediğin gibi geç olsun güç olmasın benden de sevgiler...

Pınar dedi ki...

Bu kitabı okumayı ben de çok istiyorum ama bir türlü fırsat olmadı nedense. :)

Esra Renkli Bir Hayat dedi ki...

Okunacak ne kadar çok kitap var değilmi Pınar :)