22 Aralık 2012

KUMRAL ADA / MAVİ TUNA - BUKET UZUNER

Ahhh Aras Ahhh. Bu kitabı okuyanlar benim ne demek istediğimi çok iyi anlarlar okumayanlar içinde fazla bilgi vermiyorum kitap hakkında. 

Buket Uzuner' in okuduğum ilk kitabı , aslında evde Balık İzlerinin Sesi kitabı var ama bir türlü ona sıra gelmedi ki okuyayım . Ben bir yazarın kitabını ilk defa okurken  biraz tedirgin oluyorum. Yeni biriyle tanışmak sohbet etmek gibi ,yazarın diline uslubuna alışmak biraz zaman alıyor. Birbirimize alışmamız 50. sayfayı buldu sonrada kitap elimden düşmedi desem yalan olmaz . Kitap 500 sayfa ben 19 günde okudum benim gibi bebekli bir insan için iyi bir süre ama çok daha kısa sürede okunabilecek bir kitap.

Gelelim kitaba fazla ayrıntıya girmeyeceğim henüz okumamış olanlar için Tuna ,Ada ve Aras çocukluk arkadaşıdır. Tuna ve Aras kardeştirdiler hani ahh Aras ahh demiştim ya işte Aras zeki,başarılı,azimli ve çok yakışıklıdır Tuna biraz geri planda kalan romantik sakin bir tiptir ,  Ada ise ünlü bir anne babanın özgüveni yüksek etrafındaki herkesi etkisi altına kalan bir kızıdır.

Kitapta bu üçünün çocuklukları yani sıra Tuna' nın 30 lu yaşlarında romantikliği ,yaşayamadıkları ,farklı bir dünya hayali , korkuları ve kaybettikleri  yüzünden yaşadığı  iç savaşda yer alır. Ben çok beğendim yazar çok güçlü karakterler kurmuş aslında kadın bir yazar olarak bir erkek gözünden yazmış kitabı . Ayşe Kulin için aklıma ilk gelen şey dilinin sadeliği ise Buket Uzuner içinde karakter kurmadaki başarısından bahsederim herhalde. Aslında bu 3 karakterin haricinde bir çok karakter de var kitapta hepsinin altını doldurmuş yazar , ben okumak için çok geç kaldım siz de geç kalmayın hemen okuyun efendim.

İyi Okumalar :)


5 yorum:

kitapkokusuesra dedi ki...

Az bi süre sonra ben de başlıyorum kitaba çok merak ettim çok :))

esra ertugrul dedi ki...

Zaten senin için fazla ayrıntıya girmedim okuyacağını bildiğim için.

kitapkokusuesra dedi ki...

ince düşüncen için teşekkür ederim :)

Hayat İzlerim, Kitap Sesleri dedi ki...

En sevdiğim Buket Uzuner romanıdır:)

esra ertugrul dedi ki...

Bu kitabı sevmeyen yoktur herhalde :)