13 Ocak 2012

BİN MUHTEŞEM GÜNEŞ

Yazarı okumaya ilk kitabı Uçurtma Avcısı ile başladım fakat kitap beni bi türlü sarmadı sonra şansımı bu kez Bin Muhteşem Güneşte denedim ve hayran kaldım kitaba.

Kitap su gibi aktı gitti bir çırpıda okudum ve çok beğendim gereksiz hiçbir ayrıntı, gereksiz bir cümle hatta bir kelime bile bulamadım kitapta.

Kitap Afganistan portresi içinde yaşamları özelliklede kadınları anlatıyor iki kadının kesişen yolları , birinin erken yaşta evlendirilmesi diğerininde savaşta kaybettiği ailesi ve sevdiği ile ayrılan yolları iki kadını hayatın bir yerinde buluşturur.

Kaybettikleri çocukları - aileleri bu iki kadın birbirinde bulurlar. Kitapta güçlü iki kadın vardır karşımızda yaşadığı zorluklara ve savaşa rağmen hayattan vazgeçmeyen iki kadın ayrıca kitap Afganistan tarihini ve yaşadığı iç savaşları çok güzel gözler önüne sergiliyor benim Afganistana ve oranın halkına bakış açım çok farklı bir boyuta ulaştı.

Bestseller kitapları ve yazarları okumayı pek sevmesemde bu kitap onlardan çok farklı birebir yaşanmış olaylar, güçlü ülkelerin diğerleri üzerindeki çıkar kavgaları , iç savaşlar, terör örgütleri , kadın hakları daha doğrusu kadına yapılan haksızlıklar ve gerçekleri barındırdığı için ben bu kitabı gönlümde farklı bir yere koydum . Uzun lafın kısası bence mutlaka okunması gereken bir kitap.

Hiç yorum yok: